• دوشنبه تا شنبه: 10:00 - 16:00 / یکشنبه تعطیل است

انواع خاک های مسئله دار و تعریف آنها - آموزش های ...

خاک های انحلال پذیر خاک های هستند که در آنها کانی های انحلال پذیر کربناته (آهک)، سولفاته (گچ) یا کلروره (نمک) وجود دارد. انحلال این خاک ها باعث شسته شدن خاک می شود.

به خواندن ادامه دهید

کود گوگرد - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

انواع در خاک‌های قلیایی می‌توان از سولفات کلسیم یا جیپس به عنوان منبع گوگرد استفاده نمود. سنگ گچ یاجیپس این ترکیب دارای ۱۸ درصد گوگرد و ۲۲ درصد کلسیم است جیپس علاوه بر تأمین گوگرد و کلسیم باعث کاهش pH خاک نیز می‌گردد.

به خواندن ادامه دهید

روش های اصلاح خاک های قلیایی را بدانید ...

گچ در خاک قلیایی یا بازی، سبب جانشینی کلسیم به جای سدیم می شود؛ سدیم اضافی موجود درخاک قلیایی سبب باز شدن نامتعارف روزنه های برگ و برون رفت آب از آن می شود اما با جایگزینی کلسیم و شستشوی یون سدیم از خاک، امکان جذب آب و ریز ...

به خواندن ادامه دهید

همه چیز درباره قلیایی و اسیدی بودن خاک و نحوه‌ی ...

زمین‌های کشاورزی یا باغچه‌هایی با خاک قلیایی بالا ممکن است در کشت گیاهان سالم و سرسبز دچار مشکل شوند. این امر موجب می‌شود که محصول شما کمتر و در آینده باعث نابودی سرمایه شما می‌شود.

به خواندن ادامه دهید

کاربرد اسید سولفوریک در اصلاح خاک

تفاوت گچ خام که به صورت انبوه به سطح خاک اضافه می‌شود با گچ حاصل از واکنش اسید سولفوریک با آهک موجود در خاک در سرعت تاثیر آن‌ها در اصلاح خصوصیات نامطلوب خاک‌های شور و قلیا می‌باشد.

به خواندن ادامه دهید

انواع خاک و مواد تشکیل دهنده آنها

پ- هاش خاک های قلیایی بیش از 8 و نمک آن کم و ساختمان آن ستونی است. خاک های قلیایی معمولا در سطح وسیعی دیده نمی شود بلکه به صورت لکه هایی با خاک های شور وجود دارد.

به خواندن ادامه دهید

همه چیزهایی که باید در مورد گچ کشاورزی بدانید ...

2.کاهش PH خاک در گچ کشاورزی مقدار نمک هایی که به صورت محلول در سطح خاک قرار دارند در خاک های شور و قلیایی زیادی بوده و هر چه میزان بارندگی سالیانه در این زمین ها کمتر باشد، خاک قلیایی تر خواهد بود.

به خواندن ادامه دهید

خاک های گچی و آهکی و روش های اصلاح آنها - شرکت ...

از جمله موادی که برای اصلاح خاک های قلیایی مورد استفاده قرار می گیرند : گوگرد ، اسید سولفوریک و گچ خواهند بود. در اینجا به بررسی برخی از آنها خواهیم پرداخت. خاک های گچی و آهکی

به خواندن ادامه دهید

خاک مناسب پرورش گیاهان داروئی - پوپونیک

اگرچه کار با خاک های رسی دشوار است، اما در طول زمان و با مدیریت صحیح، می تواند بسیار مفید باشد. خاک گچ خاک های گچی عمدتاً از کربنات کلسیم تشکیل شده اند و بنابراین بسیار قلیایی هستند.

به خواندن ادامه دهید

تشکیل خاک های شور و سدیمی و اصلاح آنها

کلرید سدیم معمولترین نمک موجود در خاک های شور است. دیگر نمک های معمول کلریدهای کلسیم، پتاسیم و منیزیم است.نمک های سولفاته معمول در این خاک ها گچ و سولفاتهای سدیم و منیزیم است.

به خواندن ادامه دهید

پدیده تبادل آنیونی در کلوئیدها

در حالی که خاک های با خاصیت شیمیایی ویژه همواره از این قاعده مستثنی هستند، به طوری که در خاک های قلیایی کاتیون+Na و گاهی کاتیون Mg+2 بیش از سایر یون ها در جذب کلوئیدها شرکت دارند و در بعضی از خاک های اسیدی آلومینیوم به صورت ...

به خواندن ادامه دهید

: خاکهای شور و قلیا

خاکهای شور قلیایی در این خاکها میزان نمکهای محلول زیاده بوده ، علی‌رغم سدیم زیاد ، وجود نمکهای خنثی همچنان PH را در حد کمتر از 8.5 حفظ می‌نماید، ولی بر عکس خاکهای شور شستشوی این خاکها ، سبب بالا رفتن PH می‌گردد، زیرا با ...

به خواندن ادامه دهید

عوامل مهم در جذب عناصر توسط خاک در گیاه – سایت ...

عوامل موثر در میزان جذب کلسیم خاک در گیاه: پی اچ خاک: خاک های اسیدی قاعدتا دارای میزان کلسیم کمتر و خاک های قلیایی کلسیم بیشتری دارند هرچند که در پی اچ های بالاتر از ۷٫۲ کلیسم اضافی جذب نخواهد شد.

به خواندن ادامه دهید

اسید سولفوریک و اصلاح خاک های آهکی در این مقاله ...

اسید سولفوریک با کاهش قلیایی بودن خاک های کشاورزی، به بهبود جذب عناصر ریز مغذی مانند آهن، منگنز، بر، روی و مس و عناصر پرمصرف مانند نیتروژن، فسفر و کلسیم توسط گیاهان کمک می کند زیرا جذب عناصر مذکور در محدوده pH خاصی صورت ...

به خواندن ادامه دهید

اصلاح خاکهای نمکی Sodic

گچ (Ca so4, H2o) برای سالیان متمادی با موفقیت های متفاوت به عنوان منبع کلسیم برای جانشینی سودیم در کمپلکس تبادلی خاک ودر نتیجه در اصلاح خاک های سودیمی مورد بهره برداری قرارگرفته است.

به خواندن ادامه دهید

روابط بین شوری و قلیائیت خاک

2- خاک های قلیایی: در این گونه خاکها سدیم قابل تعویض خیلی زیاد و برعکس نمک محلول آن کم می باشد. هدایت الکتریکی (E.c) خاک های قلیایی کمتر از 4 میلی موس و سدیم قابل تعویض (E.S.P) آن بیشتر از 15 درصد است.

به خواندن ادامه دهید

طرز تهیه خاک اسیدی و قلیایی و گیاهان مناسب آنها ...

که در محیط های خشک هستند قلیایی و تا زیر اشکوب محیط های بارنی اسیدی می باشند. در این بین برخی دارای قدرت سازگاری بالاتری نسبت به تغییر اسیدیته خاک دارند و برخی دیگر که دارای ریزوم یا پیاز می باشند دامنه بالاتری را تحمل می ...

به خواندن ادامه دهید

مزایای استفاده از گچ

در نتیجه اضافه کردن گچ به دو شیوه سبب بهبود خاک قلیایی خواهد شد. در بیشتر تحقیقات به عمل آمده، وجود یون کلسیم و جایگزین شدن آن به جای سدیم موجود در کانی های خاک، به عنوان راه حلی برای کاهش ...

به خواندن ادامه دهید

همه چیزهایی که باید در مورد گچ کشاورزی بدانید ...

ملاک دیگر در شناسایی خاک میزان PH خاک اسیدیته است. مقدار استاندارد PH خاک معمولا ۴/۵ تا ۸/۵ درصد است اما انواعی از گیاهان در خاک‌های اسیدی و انواع دیگر در خاک‌های قلیایی رشد مطلوب دارند.

به خواندن ادامه دهید