• دوشنبه تا شنبه: 10:00 - 16:00 / یکشنبه تعطیل است

دازینگ - ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد

میل‌یافت‌گری شاید در آلمان دوره امپراتوری مقدس روم (قرن ۱۶ میلادی) شکل گرفته باشد، زمانی که به دنبال آهن بودند. آلمانی‌ها که در آن زمان در مهارت استخراج فلز خبره بودند، برای کار به دیگر کشورها می‌رفتند. در انگستان ...

به خواندن ادامه دهید

کاربرد فلز کروم (بخش‌دوم)

کروم به عنوان یک عنصر در سال ۱۷۶۱ کشف شد و ابتدا به عنوان رنگدانه کاربرد داشت. در ۱۷۹۷ فلز کروم برای نخستین بار از سنگ معدنی آن جدا شد.از آن زمان تاکنون تقریباً تمام کروم دنیا از سنگ معدنی کرومیت به دست می‌آید.

به خواندن ادامه دهید

گرید استیل AISI 4140 - آهن آنلاین

مولیبدن می تواند به ویژه هنگام تلاش برای مقاومت در برابر خوردگی ناشی از کلریدها مفید باشد. گرید استیل AISI 4140 منگنز موجود در AISI 4140 برای افزایش سختی پذیری و به عنوان یک اکسید کننده استفاده می شود.

به خواندن ادامه دهید

آبکاری - روش پوشش دهی سطح-متالیزه کردن-پوشش دهی ...

فلز بریتانیا یک آلیاژ از قطع، آنتیموان و مس است که به عنوان یک فلز پایه برای پوشیده شدن با نقره طراحی شده است. روش دیگری که می تواند برای پوشش دهی یک لایه نازک از نقره به اشیاء مانند شیشه استفاده شود.

به خواندن ادامه دهید

همه ویژگی‌ها و کاربردهای فلز نیکل | جهان شیمی ...

همه ویژگی‌ها و کاربردهای فلز نیکل. نیکل (Nickel) یک عنصر شیمیایی با نماد Ni و عدد اتمی ۲۸ با درخشش براق سفید- نقره ای است. نیکل متعلق به گروه فلزات انتقالی و یک فلز سخت و انعطاف پذیر به رنگ طلایی ...

به خواندن ادامه دهید

ویژگیهای الکترود 7018

میزان پاشش کم, به عنوان یک مزیت برای انواع الکترودهای جوشکاری شناخته میشود. پاشش بیش از اندازه نیاز به عملیات مجدد را باعث شده و در صرف وقت و هزینه بالاتر نقش بسزایی دارد.

به خواندن ادامه دهید

"خواص سیر" و تاثیرات اعجاب انگیز و مضرات سیر ...

سیر به عنوان یک عامل فعال برای افزایش میل جنسی در زنان عمل می کند زیرا از استروژن است و میل جنسی در زنان را افزایش می دهد و با افزایش سطح استروژن، میل جنسی بیشتر خواهد شد. سلامت پروستات

به خواندن ادامه دهید

ورق استیل 321 یا ورق استیل 316

ورق استیل 321 به‌عنوان یک ورق استیل ضدسایش شناخته می‌شود و مقاوت در برابر خوردگی این محصول بسیار بالا است. از دیگر خواص این ورق استیل مقاومت عالی آن در برابر اسید‌های آلی رقیق است.

به خواندن ادامه دهید

فلز تدارک - انواع فروآلیاژها

انواع فروآلیاژها, در قسمت های مختلف صنعت به کار می رود. فروآلیاژها موادی هستند که شامل آلیاژهای مختلفی از فلز آهن بوده که درصد قابل توجهی از یک یا چند عنصر دیگر نظیر منگنز، آلومینیوم، سیلیس، کروم و غیره در آن ها وجود دارد.

به خواندن ادامه دهید

خوردگی چیست؟

خوردگی را می‌توان میل ترمودینامیکی برای بازگشت به اصل خود فلز دانست و آن را چنین توضیح داد: فلزات اکثرا به شکل ترکیبات شیمیایی در سنگهای معدنی موجود هستند.

به خواندن ادامه دهید

هر آنچه در باره کرومیت ( فلز کروم ) در ایران در ...

کروم به عنوان یک عنصر در سال ۱۷۶۱ کشف شد و ابتدا به عنوان رنگدانه کاربرد داشت. در ۱۷۹۷ فلز کروم برای نخستین بار از سنگ معدنی آن جدا شد.از آن زمان تاکنون تقریباً تمام کروم دنیا از سنگ ...

به خواندن ادامه دهید

حکاکی روی فلز - حک روی فلز - حکاکی روی فلز با دست ...

به عنوان مثال در حکاکی اسکرایب بر روی فلز چدن بدلیل جنس خشک چدن براده ایجاد میشود. به طور کلی به شما پیشنهاد میکنیم که برای اطمینان از انتخاب بهینه حتما با مراجعه به منو تماس ، با کارشناسان آرین صنعت مشورت بفرمایید.

به خواندن ادامه دهید

بایگانی‌های کاتیون های چند ظرفیتی - لرنیان

در روشی قدیمی‌تر برای متمایز کردن دو نوع یون بوجود آمده از یک فلز ، پسوندی به نام فلز افزوده می‌شود. در این روش ، هرگاه نماد فلزی از لاتین مشتق شده باشد، از نام لاتین فلز استفاده می‌شود.

به خواندن ادامه دهید

کشف و کاربرد فلز کلسیم | اپلیکیشن زینگ | باربری ...

برای سفید کردن کاغذ و منسوجات، سولفات کلسیم استفاده می شود. رنگ های تخت مختلف شامل متاسلیکات کلسیم هستند. همچنین برای پوششهای کاغذ، به عنوان یک پلاستر پرکننده یا به عنوان یک پوشش برای جوشکاری ...

به خواندن ادامه دهید

کاتیون چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ | جهان شیمی ...

کاتیون یونی است که دارای پروتون بیشتری نسبت به الکترون است که در نتیجه یک بار مثبت خالص به آن می دهد. برای تشکیل یک کاتیون ، باید یک یا چند الکترون از دست برود که معمولا توسط اتم هایی که میل بیشتری نسبت به آنها دارند ، جذب ...

به خواندن ادامه دهید

الکترود چیست؟ هر آنچه باید در مورد الکترود ...

دیگر حقایق جالب در مورد طلا. ملوانان معمولا گوشواره های طلایی داشتند، به طوری که اگر غرق می شدند و جنازه آنها به ساحل می آمد از گوشواره ها به عنوان پیش پرداخت برای یک مراسم تدفین مسیحی مناسب ...

به خواندن ادامه دهید

آبکاری پیچ و مهره جهت محافظت در برابر خوردگی

میزان پیشروی خوردگی به محیط نیز بستگی دارد. به عنوان مثال، خطر خوردگی یک فولاد گالوانیزه گرم شده در تماس با فلز آلومینیم و آلیاژهای آن در یک محیط اتمسفری معمولی بسیار کم است.

به خواندن ادامه دهید

فلز وانادیوم چیست و از کاربردهای فوق العاده آن ...

فلز وانادیوم به عنوان یک سوپرشارژر برای باتری ها عمل می کند و عملکرد آنچه به آن اضافه می شود را بهبود می بخشد. در مورد باتری های اتومبیل (باتری لیتیوم یونی) ، این فلز چگالی انرژی و ولتاژ باتری را افزایش می دهد.

به خواندن ادامه دهید

علت تلخی و مزه ی فلز دهان در دوران بارداری چیست ...

مزه یا احساس آن را می توان به عنوان یک مزه ترش که در طعم غذا و دهان، حتی زمانی که خالی است نیز حس کرد. این، یک مورد تاسف بار از زمان بندی است که نارسایی چشایی در زمانی رخ می دهد، که حالت تهوع در دوران بارداری بیشتر محتمل است.

به خواندن ادامه دهید

بایگانی‌های ابزار فلزکاری - ابزارگرد

گیره یک ابزار بسیار پرکاربرد و متداول در نجاری و فلزکاری است و از آن برای اره زدن، سوهان کاری، جوش‌کاری، تراش دادن یک قطعه، سوراخ کاری روی قطعات، چسباندن تکه‌های مختلف به هم و حتی رنگ زدن یک وسیله می‌‌توان استفاده کرد.

به خواندن ادامه دهید

زنگ زدگی در چه فلزاتی رخ نمی‌دهد و دلیل آن چیست ...

این لایه رویی به‌عنوان یک فلز فدا شونده برای فولاد عمل می‌کند.(به این معنا که لایه روی با میل بیشتری نسبت به آهن با اکسیژن ترکیب می‌شود.) این فرآیند موجب ایجاد یک لایه روی اکسید می‌شود ...

به خواندن ادامه دهید

اکسید بازی (اکسید فلز) چیست و چه ویژگی دارد ...

یک اکسید بازی با آب واکنش می دهد و یک باز می دهد. به عنوان مثال می توان از اکسید اکثر فلزات مانند Na2O ، CaO ، BaO نام برد. اکسید های فلزی مانند کلسیم اکسید ماهیت بازی دارند.

به خواندن ادامه دهید